Ομάδα μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Ευόσμου συμμετείχε σε εκπαιδευτική επίσκεψη στη Κρήτη από 6 έως 9 Απριλίου, στα πλαίσια του εγκεκριμένου προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Ο Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός στα Ανάκτορα της Κνωσού υπό το πρίσμα της Αειφορίας». Την παιδαγωγική ομάδα συγκροτούν οι καθηγητές του Μηχανολογικού Τομέα Τσιρίκα Ευαγγελία και Αγκαθίδης Δημήτριος και το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής μας επίσκεψης είχε ως εξής:
Μετά την άφιξη μας στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, νωρίς το πρωί, κατευθυνθήκαμε προς τα Χανιά. Πρώτη στάση οι τάφοι των Βενιζέλων στο Ακρωτήρι. Τόπος όπου βρίσκονται οι τάφοι του Ελευθέριου Βενιζέλου και του γιού του Σοφοκλή και ταυτόχρονα ένα από τα σημεία που προσφέρουν πανοραμική θέα προς τα Χανιά. Στο ίδιο σημείο βρίσκεται η εκκλησία του Προφήτη Ηλία καθώς και το άγαλμα του ήρωα Σπύρου Καγιελεδάκη, που στην επανάσταση της Κρήτης έκανε το σώμα του κοντάρι για να σηκώσει ψηλά την ελληνική σημαία όταν οι οβίδες του εχθρού την είχαν ρίξει στο χώμα.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την πόλη των Χανίων. Αρχικά περάσαμε από την σκεπαστή Δημοτική Αγορά, ένα τεράστιο κτίσμα, που εγκαινιάστηκε από τον Ελ. Βενιζέλο το 1913, 4.000 τ.μ σε σχήμα σταυροειδές με 76 καταστήματα, χτισμένη από πωρόλιθο με αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά από την εποχή της Βενετοκρατίας. Συνεχίσαμε με επίσκεψη στον καθεδρικό ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου και αφού περιηγηθήκαμε στην πανέμορφη παλιά πόλη κατευθυνθήκαμε προς το ενετικό φρούριο Φιρκά. Συνεχίσαμε μέχρι το παλιό ενετικό λιμάνι με τα Νεώρια, το Γιαλί τζαμί, και τον Φάρο.
Τη δεύτερη μέρα επισκεφτήκαμε την λίμνη Κουρνά, τη μοναδική λίμνη με γλυκό νερό στην Κρήτη και σημαντικό οικοσύστημα της περιοχής και συνεχίσαμε για το Ρέθυμνο, για πολλούς την πιο όμορφη πόλη της Κρήτης. Στο Ρέθυμνο περιηγηθήκαμε στο ενετικό λιμάνι με τον φάρο και την πανέμορφη παλιά πόλη με τα ενετικά και μουσουλμανικό μνημεία. Είδαμε την κρήνη Ριμόντι, την Λότζια, το κάστρο Φορτέτζα καθώς και το τζαμί Μουσά πασά όπου εδρεύει η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και το τζαμί Νερατζές, το μεγαλύτερο στην πόλη.

Η τρίτη μέρα ήταν η μέρα της έρευνάς μας για το θέμα του περιβαλλοντικού μας προγράμματος. Πρώτα επισκεφτήκαμε το εξαιρετικό αρχαιολογικό μουσείο του Ηρακλείου, ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία της Ελλάδος και ένα από τα σημαντικότερα της Ευρώπης και με τη βοήθεια της ξεναγού γνωρίσαμε τον μινωικό πολιτισμό παρατηρώντας ευρήματα και από τα τέσσερα μινωικά ανάκτορα, Κνωσού, Φαιστού, Μαλίων και Ζάκρου. Δεύτερη στάση ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού που ανακαλύφθηκε από το σερ Άρθουρ Έβανς το1900. Το σημαντικότερο κέντρο του μινωικού πολιτισμού, έδρα του μυθικού βασιλιά Μίνωα και τόπος του συναρπαστικού μύθου του λαβύρινθου με τον Μινώταυρο, όπου μελετήσαμε την αρχιτεκτονική των ανακτόρων και διαπιστώσαμε τα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά τους. Τέλος γυρίσαμε στο Ηράκλειο όπου περιηγηθήκαμε στα αξιοθέατα της πόλης.

Την τελευταία μέρα πήγαμε στο ενυδρείο του Ηρακλείου και συνεχίσαμε για την Σπιναλόγκα, ένα μικρό νησί που κλείνει στα βόρεια τον κόλπο της Ελούντας και ήταν αρχικά ενετικό φρούριο και στην συνέχεια τόπος εξορίας λεπρών και λεπροκομείο. Τελευταίος σταθμός της εκπαιδευτικής επίσκεψής μας η γραφική πόλη του Αγίου Νικολάου με την μικρή λιμνοθάλασσα στο κέντρο της.