collage Beligrad

Τη Δευτέρα 08/04/2024 έως 11/04/2024 έλαβε χώρα η εκπαιδευτική μετακίνηση μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Ευόσμου στη Σερβία. Μαθητές από όλες τις τάξεις του Λυκείου (δύναμη 57 ατόμων) έφτασαν οδικώς στο Βελιγράδι κατά τις απογευματινές ώρες. Την πρώτη ημέρα επισκεφθήκαμε τον Ι.Ν. Αγίου Σάββα, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος ορθόδοξος ναός των Βαλκανίων. Αργότερα, οι μαθητές συνοδευόμενοι από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τους περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Την επόμενη ημέρα πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη επίσκεψη στο μουσείο του Νικολά Τέσλα. Εν συνεχεία, περιηγηθήκαμε στον πεζόδρομο Knez Mihailova, στον Πύργο Νεμπόιτσα και στο φυσικό αστικό τοπίο μετά τον πόλεμο, όπου θαυμάσαμε το κάστρο της πόλης Kalemegdan και οχυρό του ποταμού Σάββο, το κοινοβούλιο, το δημαρχείο, το εθνικό μουσείο, το εθνικό θέατρο, αλλά και αντικρίσαμε τα βομβαρδισμένα κτίρια από το ΝΑΤΟ, της περιόδου του 1999. Κατά τις μεσημεριανές ώρες της ίδια ημέρας επισκεφθήκαμε το προάστιο Zemun. Πρόκειται για μια μποέμικη περιοχή με υψηλό τουριστικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον. Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο ελληνικό ίδρυμα Ελληνισμού της Σερβίας για γνωριμία με τους υπεύθυνους αλλά και τους μαθητές του ιδρύματος που προωθεί τον ελληνικό πολιτισμό στα Βαλκάνια. Επίσης, επισκεφθήκαμε και τα γραφεία του ιδρύματος που εδράζονται σε διαφορετικό χώρο, όπου μαθητής μας έπαιξε πιάνο στην εκδήλωση κατά τη διάρκεια της συνάντησής μας. Την Τετάρτη 10/04/2024 πραγματοποιήθηκε μονοήμερη εκδρομή στο Νόβισαντ και είδαμε τον ρυθμό της ζωής σε ένα επίσης αστικό τοπίο με μεγάλα πάρκα και έντονη καλλιτεχνική δραστηριότητα. Εκεί επισκεφθήκαμε την ιστορική συνοικία Στάρι Γκραντ και το οχυρό Πετροβαράντιν θαυμάζοντας την πόλη και τη σύγχρονη ανάπτυξή της από ψηλά. Στη διαδρομή κάναμε στάση στη φημισμένη περιοχή για την παραγωγή των κρασιών της, Κάρλοβιτς. Έπειτα, το απόγευμα επιστρέψαμε στο Βελιγράδι και επισκεφθήκαμε την Skardarlija, μια γραφική, καλλιτεχνική περιοχή με πλακόστρωτα δρομάκια. Στο κλείσιμο της ημέρας πραγματοποιήθηκε κρουαζιέρα στο σημείο συνάντησης των ποταμών Σάβο και Δούναβη όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν πως κυλάει η ζωή με το ρυθμό του υγρού στοιχείου και της φύσης εναρμονισμένη με το αστικό τοπίο προάγοντας τρόπους αειφόρου και βιώσιμης ανάπτυξης. Την ημέρα επιστροφής επισκεφθήκαμε  το γήπεδο της Partizan όπου τα παιδιά διαπίστωσαν ιδίοις όμμασι την πλούσια ιστορία, το πάθος και την πολιτιστική σημασία του ποδοσφαίρου για τη Σερβία. Τέλος, περάσαμε από την ιστορική πόλη Νις, όπου γεννήθηκε ο Μέγας Κωνσταντίνος. Περιφερειακά της πόλης επισκεφθήκαμε τον Πύργο των κρανίων που αποτελεί ένα συγκλονιστικό ιστορικό ντοκουμέντο επαναστατών που δολοφονήθηκαν κατά την Οθωμανική κυριαρχία. Το βράδυ της ίδιας ημέρας επιστρέψαμε στη Θεσσαλονίκη με καινούργιες εικόνες και εμπειρίες. Ένα μεγάλο «μπράβο» αξίζει στους μαθητές που συνεργάστηκαν άψογα με τους εκπαιδευτικούς τους αλλά και μεταξύ τους κατά τη διάρκεια της δράσης.  Η επίσκεψη προγραμματίστηκε στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών προγραμμάτων του σχολείου μας «Κιβωτός του Νώε: μια σύγχρονη ιστορία» και «Δημιουργώντας το δικό μας βιβλικό πάρκο» που τα υποστήριξαν με τη δράση τους οι κάτωθι εκπαιδευτικοί: Τσιτουρίδου Αναστασία, Καραβέλα Ιουλιάνα, Κακάρογλου Αγγελική, Γεωργιάδου Αναστασία, Καρύδας Μάλαμας.

Επισκεψιμότητα

Σήμερα181
Χθές254
Τρεχ. εβδομάδα2198
Αυτόν το Μήνα5854
Όλα866430

JSN Boot template designed by JoomlaShine.com
Our website is protected by DMC Firewall!